Инспиративниот дизајн на коцката го стимулира детето да ги вметнува одредените елементи во отворите предвидени за нив. На тој начин детето ги препознава и споредува елементите според некое својство: облик или форма. Поставувајќи ги елементите во различни позиции што одговараат на отворот на коцката, детето учи за изгледот на коцката како геометриско тело но и за останатите 12 различни форми на елементи и нивните карактеристики. Елементите се дизајнирани така да може да се вметнат само во еден отвор, кој треба да се препознае и задачата успешно да се заврши.
Играјќи си со овие предмети, детето учи да разликува големо и мало, рамно и тркалезно, внатре и надвор, „на и под“, „горе и долу“, така учи да ги разбира и квантитативните односи (на пример, има повеќе елементи во коцката, а помалку надвор).
Исто така, во комуникацијата со други деца или возрасни, детето ги дознава имињата на дадените предмети (валјак, квадрат, ѕвезда, срце...), ја забележува нивната форма, боја, тежина и големина, а подоцна постепено, со генерализација, успева да ги идентификува предметите во својата околина кои го имаат тој облик.
Големиот број на ментални и практични активности кои ги нуди оваа коцка го оспособуваат детето да набљудува, споредува, истражува, тестира и проверува претпоставки.